1 lutego rozpocznie się nabór wniosków do Budżetu Obywatelskiego 2021.
- To już dziewiąta edycja budżetu obywatelskiego. Do wydania w przyszłym roku będziemy mieli rekordowe sześć milionów trzysta tysięcy złotych, a przypomnę, że gdy zaczynaliśmy w 2013 roku, do podziału był jeden milion - podkreślił prezydent Gorzowa Jacek Wójcicki.
- To idealny moment, by wziąć sprawy w swoje ręce i zdecydować się na zmiany w swojej najbliższej okolicy, osiedlu, a nawet w całym mieście - zaapelowała w czwartek Anna Bonus-Mackiewicz, dyrektor Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji gorzowskiego Urzędu Miasta.
Co należy zrobić?
Aby zgłosić swój projekt, należy uzupełnić formularz zgłoszeniowy, który znajduje się w zakładce Dialog Społeczny na stronie www.gorzow.pl lub w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta przy ul. Sikorskiego 3-4. Można także skorzystać z możliwości zgłoszenia projektu przez platformę gorzow.konsultacjejst.pl. W każdym ze wskazanych miejsc znajdzie się także Cennik miejski, który zawiera uśrednione koszty realizacji przykładowych zadań i może być pomocny przy wycenie projektu. Do formularza należy dołączyć listę poparcia, zawierającą podpisy 20 mieszkańców Gorzowa, którzy zainteresowani są realizacją pomysłu. Należy pamiętać, że na liście poparcia nie może podpisać się wnioskodawca.
Warto zapoznać się z instrukcją dołączoną do formularza, określającą charakter zadania, ich kategorie oraz maksymalne kwoty, których nie można przekroczyć.
Pytania?
4 lutego (wtorek) w godzinach 17.00-19.00 ruszy Maraton pisania wniosków, który odbędzie się w sali sesyjnej Urzędu Miasta przy ul. Sikorskiego 3-4. Na miejscu będzie można skonsultować swój pomysł ze specjalistami, którzy zajmują się projektami związanymi z budową i przebudową dróg, chodników, oświetlenia, placów zabaw, zagospodarowaniem terenu, w tym podwórek i terenów zielonych.
Do kiedy zgłaszamy wnioski?
Nabór wniosków trwa od 1 lutego do 1 marca br. włącznie. Wypełniony wniosek można złożyć w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta Gorzowa przy ul. Sikorskiego 3-4 lub przesłać skan wypełnionego wniosku na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Można także wypełnić formularz elektroniczny na stronie gorzow.konsultacjejst.pl.
Ile pieniędzy do wydania?
Na realizację zadań zostało przeznaczonych 6 mln 300 tysięcy złotych.
Jakiej kwoty nie można przekroczyć?
441 tysięcy zł na zadanie twarde i 22 tysiące zł na zadanie miękkie w kategorii: Zamoście, Zakanale, Śródmieście/Centrum, Piaski, Staszica, Wieprzyce, Manhattan, Górczyn, Osiedle Słoneczne, Dolinki,
1.260.000 zł na zadanie twarde i 22.000 na zadanie miękkie w kategorii Oświatowej,
567.000 zł na zadanie twarde i 63.000 zł na zadanie miękkie w kategorii Ogólnomiejskiej.
Jakie są kolejne etapy?
W marcu i kwietniu zgłoszone pomysły zostaną poddane weryfikacji. W połowie kwietnia zostanie opublikowany wykaz zaopiniowanych projektów (negatywne opinie zostaną uzasadnione, ale jest 14 dni na odwołanie się). Z początkiem maja rozpoczną się spotkania dyskusyjne, które potrwają do 18 czerwca. To na nich będzie można przeprowadzić tzw. sieciowanie projektów, czyli łączenie projektów zadań w pakiety. Głosowanie odbędzie się na początku września. Według planu, wyniki głosowania powinny zostać ogłoszone w ostatnich dniach września.
Biuro Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji
Dariusz Wieczorek
Wydział Promocji i Informacji
Fot. Łukasz Kulczyński

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją