Przeprowadzka biura – o czym trzeba pamiętać?

Przeprowadzenie firmy z całym biurem do nowego lokum musi być odpowiednio zaplanowane. W przeciwnym przypadku mogą pojawić się poważne problemy. O czym warto pamiętać wtedy, gdy zamierza się przenieść firmę pod inny adres?

Jak zaplanować przeprowadzkę biura?

Udana przeprowadzka rozpoczyna się od dobrego planu, który szczegółowo, krok po kroku opisuje, jak należy przenieść swoje mienie do nowego lokalu. Ma to szczególne znaczenie wtedy, gdy przeprowadza się całe biuro, a wraz z nim ważne dokumenty, urządzenia biurowe, meble.

Plan przeprowadzki biura powinien uwzględniać przede wszystkim sposób przenoszenia mienia, a także kolejność jego przenoszenia. Tutaj rozwiązania są dwa:

  • Przeprowadzka dział po dziale – wtedy firma może łatwiej zachować płynność pracy, ponieważ przeprowadzać będzie się poszczególne działy po kolei, trzeba jednak pamiętać o tym, że procedura będzie trwała dłużej.
  • Przeprowadzka całej firmy – w tym przypadku firmę zamyka się zwykle na parę dni, aby w tym czasie przenieść ją całą. Przeprowadzka jest znacznie szybsza, ale w tym czasie nie pracuje żaden z działów.

Gdy zatem planowane są przeprowadzki biur, zawsze warto pamiętać o tym, że kluczowe znaczenie ma dobra organizacja. Bez niej będzie nam znacznie trudniej przenieść swoje lokum w nowe miejsce!

Przeprowadzka biura – czy warto organizować ją samemu?

Samodzielna przeprowadzka biura jest możliwa, lecz warto pamiętać o tym, że sprawdzi się ona tylko wtedy, gdy do przeniesienia jest mało mienia. W przeciwnym przypadku warto skorzystać z profesjonalnej pomocy.

Coraz więcej firm decyduje się obecnie na przeprowadzanie swoich biur wraz z pomocą firm przeprowadzkowych. Mogą one zaoferować swoim klientom kompleksową obsługę, która obejmuje między innymi zapakowanie wszystkich przedmiotów, ich przenoszenie oraz przewóz, a także usługi dodatkowe, na przykład sprzątanie, magazynowanie, utylizację mienia.

Czym może skutkować brak planu przeprowadzki biura?

Gdy przeprowadzka biura nie zostanie w żaden sposób zaplanowana, w takim przypadku może ona powodować pojawienie się wielu nieprzyjemnych konsekwencji.

Brak zaplanowania przeprowadzki lub wykonanie jej nieprawidłowo mogą skutkować:

  • Zagubieniem ważnych dokumentów firmowych,
  • Zniszczeniem sprzętu biurowego,
  • Uszkodzeniem mebli w biurze,
  • Problemem z obsługą klienta,
  • Stratami wizerunkowymi dla firmy,
  • Stratami finansowymi.

Wobec tego bardzo duże znaczenie ma w tym przypadku takie urządzenie przeprowadzki biura, by nie wpływała ona negatywnie na działalność firmy.