Na wstępie Agnieszka Kopaczyńska-Moskaluk podsumowuje wybory do Zarządu gorzowskiego Oddziału ZLP („Nowe otwarcie”, s. 1). Swoje refleksje nt. zachodzących „tu i teraz” zmian przedstawił Jerzy Alski w eseju „Nieodparty urok zniewolenia” (s, 1, 2, 22). „Stać na jednym moście” to fragment tekstu Z. Marka Piechockiego przygotowanego dla wydawnictwa „Łączą nas miejsca i ludzie – w kulturze” (rubryka „Portret poety”, s. 3-4). W stałym cyklu „Nowa proza” – „MRUczanka” Anety Gizińskiej-Hwozdyk (s. 4-6), „Hasz” Magdy Turskiej (s. 15-16) i „Dawno temu…” Janusza Włodarczyka (s. 16-18), a w cyklu „Nowe wiersze” poezja Ireny Zielińskiej (s. 7), Romana Habdasa, Janiny Jurgowiak, Tomasza Walczaka, Artura Wodarskiego, Krystyny Woźniak, Tomasza Korbanka (s. 10-11, 13) oraz ks. Jerzego Hajdugi (s. 14). „Zapiski na marginesie dzienników” antropologa Macieja J. Dudziaka pt. „Wojtek, Augur kulturowego zróżnicowania” na stronach 7-9, a na następnej – „Zapiski w stronę jesieni” Czesława Sobkowiaka. Ilustrowane wierszami gobeliny Krystyny Dziewiałtowskiej-Gintowt Dziwonii na stronie 11. „Trzynastego w piątek” to przysłany „prosto z Windsoru” tekst Romana Habdasa (s. 14). Robert Rudiak jest autorem recenzji ułożonej przez Ireneusza Krzysztofa Szmidta książki „Literaci w Gorzowie pod skrzydłami Pegaza” (s. 18-19), Anna Dominiak wzięła na warsztat krytyczny powieść Jerzego Alskiego „Lot” („Powieść z tezą czy prowokacja?”, s. 20), a Krystyna Kamińska książkę Krzysztofa Federowicza „Zaświaty” (s. 21, „Kontynuator legendarnego mistrza”). „Lato 2021 w Książnicy Herberta”, czyli przegląd najważniejszych wydarzeń kulturalnych, na stronach 22-23. Na zakończenie wiersze satyryczne Ferdynanda Głodzika i Janiny Jurgowiak (s. 24).
Anna Sokółka
Pegaz Lubuski 3 (86) 2021 (pobierz)