Jak zdążyliśmy już się zapewne zorientować, dziś wiele osób korzysta z internetu w smartfonach oraz pozostałych urządzeniach mobilnych. W ten właśnie sposób przeglądają liczne strony internetowe, w tym strony firmowe. Stąd Google nagradza serwisy, które są w odpowiedni sposób zoptymalizowane i występują w wersji mobilnej. Jak wobec tego tworzyć treść na stronę mobilną?
Wbrew pozorom na pozycjonowanie organiczne bardzo duży wpływ ma nie tylko metoda, ale też to, jak strona ta wygląda, czy jest w odpowiedni sposób zoptymalizowana, czy też nie. Na pozycję duży wpływ ma również sam tekst. Trzeba go wobec tego w odpowiedni sposób przygotować.
Jak przygotować teksty na stronę mobilną?
Jak wiadomo, urządzenia mobilne umożliwiają wyszukiwanie głosowe. W związku z tym frazy w Google powinny być formułowane w zupełnie inny sposób. Warto, aby teksty na tę wersję strony były pisane na zasadzie pytań i odpowiedzi. Należy również pamiętać, że nagłówki pełnią niezwykle istotną funkcję w contencie, a także w branży SEO. Teksty na tego typu stronie nie powinny być obszerne. Trzeba po prostu pisać skrótowo. Dlatego tekst nagłówka zawijający się np. na 3 linijki będzie źle wyglądał. Najlepsza w tym przypadku konstrukcja to – maksymalnie 60 znaków dla tytułu H1 oraz kilka słów dla nagłówków H2 i H3.
Teksty na stronie mobilnej wcale nie muszą być krótkie. Najważniejsze jest to, aby były wartościowe i by przyjemnie się je czytało. Trzeba w związku z tym stosować akapity, które niewątpliwie na to wpłyną. Akapity te powinny być krótsze, składające się z kilku linijek. Będzie się łatwiej czytało także w miejscach, w których zbyt wiele się dzieje i nie zawsze można się na czytaniu skupić.
Treść publikowana na stronie mobilnej powinna być w miarę możliwości urozmaicona. Warto wzbogacić ją na przykład wypunktowaniami. Dobrze się takie punkty czyta, a sam tekst lepiej się prezentuje.
Nawet na stronie mobilnej powinny znaleźć się zdjęcia oraz inne grafiki, infografiki czy filmy. Z pewnością uatrakcyjnią treść, dzięki czemu będzie bardziej motywować i zachęcać do czytania.
Kilka słów o sprawach technicznych
Pierwsze, o czym trzeba koniecznie wspomnieć, to szybkość otwierania się strony. Zbyt wolno ładująca się witryna nie będzie chętnie odwiedzana, szczególnie gdy mówimy o wersji mobilnej. Mobilna wersja strony internetowej musi być koniecznie zoptymalizowana pod kątem SEO, a także wzrok internauty – użytkownika. Należy również mieć na uwadze to, że promowanie strony w google jest skuteczne tylko wtedy, kiedy zawiera ona właściwą treść. Muszą to być teksty, które odpowiadają potrzebom czytelników. Chodzi o to, by znaleźli na niej to, czego szukają. To sprawi, że strona będzie chętnie odwiedzana regularnie, a z drugiej strony stanie się ona przystępniejsza pod kątem pozycjonowania.
Przygotowanie treści pod stronę mobilną nie jest do końca prostym zadaniem. Najlepiej, by zajął się tym specjalista seo. Warto w takim razie rozejrzeć się za kimś takim. Dziś nie powinno to być trudne.