Promocja w internecie – jak warto się zareklamować?

Promocja w internecie jest dla wielu firm ogromnym wyzwaniem. Z uwagi na szeroki wybór form promocji niekiedy trudno się odnaleźć w świecie internetu. Serwisy takie jak na przykład katalog ze spisem firm umożliwiają łatwe i szybkie dotarcie do określonych odbiorców, ale aby w pełni wykorzystać potencjał internetu trzeba sięgać dalej.

Marketing w social media

Serwisy społecznościowe (czyli social media) nie tylko pomogą firmie w promocji, ale pozwolą osiągnąć również inne korzyści, jak na przykład możliwość znalezienia lepszych i wykwalifikowanych pracowników. Tego typu możliwość oferuje chociażby serwis LinedIn lub GoldenLine. Główną jednak zaletą serwisów społecznościowych jest to, że umożliwiają nawiązywanie bliższych relacji z potencjalnymi klientami. Dzięki serwisom społecznościowym zdecydowanie łatwiej badać reakcje użytkowników na wybrane produkty, usługi lub wydarzenia, które dzieją się w firmie.

Założenie profilu firmowego na tego typu stronach jest zwykle darmowe, płatna jest natomiast reklama, która pozwala dotrzeć do odbiorców według płci, zainteresowań, lokalizacji, wieku i innych parametrach. Przykładem jest Facebook Ads, który ułatwia w dużym stopniu tworzenie rozbudowanych kampanii reklamowych i ich aktywne monitorowanie.

Influencer

Ciekawym pomysłem na reklamę w internecie jest wykorzystanie tak zwanych influencerów, czyli osoby, które posiadają szerokie grono swoich fanów. Jeśli więc zrecenzują lub zareklamują konkretny produkt to istniej duża szansa, że wiele osób zdecyduje się na jego zakup. Związane jest to z tym, że internauci chętniej zaufają osobie, którą dobrze znają niż reklamie, która nie do końca trafi w ich gusta. Infuencerzy chętnie nawiązują współpracę z firmami, aby reklamować konkretną markę produktów, a dla przedsiębiorstwa jest to ogromna korzyść, ponieważ docierają z przekazem promocyjnym w unikalny dla siebie sposób.