Stacjonarny biznes w Gorzowie? Sprawdź, jak zdobyć lokalnych klientów

Prowadzenie własnego biznesu to nieustanna walka z konkurencją. Jeśli chcesz, aby klienci trafiali właśnie do Ciebie, musisz nie tylko prowadzić działania marketingowe, ale robić to lepiej niż Twoi rywale. Biznesy lokalne mają nieco ułatwione zadanie, ponieważ konkurują z węższym gronem firm. Wciąż jednak ta konkurencja jest, dlatego warto wiedzieć, jak z nią walczyć o uwagę konsumenta. Jaka strategia sprawdzi się najlepiej do pozyskiwania lokalnych klientów?

Stwórz wizytówkę w Mapach Google

Wizytówka w Mapach Google to wirtualny profil firmy, który dostarcza użytkownikom/potencjalnym klientom informacji takich jak nazwa, adres, telefon, godziny otwarcia, a także opinie innych. Dzięki temu, że jest ona dostępna w Google Maps, użytkownicy mogą automatycznie wyznaczyć trasę do siedziby firmy. 

Wirtualna wizytówka to rozwiązanie, z którego korzystać mogą wyłącznie firmy stacjonarne. Jeśli prowadzisz firmę w Gorzowie i świadczysz usługi tylko w obrębie miasta, wizytówka w Google Maps to skuteczny sposób na pozyskiwanie klientów. Dzięki niej Twoja firma będzie widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania. Oprócz tego zwiększysz zaufanie w oczach potencjalnych klientów. 

Jak utworzyć taką wizytówkę? Musisz skorzystać z darmowego narzędzia Google Moja Firma. Wystarczy, że założysz konto, podasz nazwę firmy i uzupełnisz resztę informacji. Nie musisz mieć strony internetowej, aby stworzyć wizytówkę Google, choć przy obecnych standardach to podstawa działań marketingowych. Pamiętaj o dokładnym uzupełnieniu wszystkich informacji, a także regularnym ich odświeżaniu i rozbudowywaniu profilu. Dzięki temu Twoje szanse na wysoką pozycję wizytówki znacznie się zwiększą. 

Postaw na lokalne pozycjonowanie

Pozycjonowanie to strategia, którą dziś stosuje prawie każda firma. W przypadku biznesu lokalnego również warto walczyć o dobrą widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania, jednak dobrym rozwiązaniem będzie zmniejszenie zasięgu wyświetlania strony. Firmy świadczące usługi w jednym mieście czy regionie powinny zdecydować się na SEO lokalne, czyli zwiększenie widoczności na frazy zawierające nazwę miasta. Warto dodać, że wyniki lokalne mogą dopasowywać się również do lokalizacji użytkownika (za pomocą geolokalizacji).  

Jak przeprowadzić SEO na Gorzów? Oprócz podstawowej optymalizacji strony, która obejmuje m.in. poprawę wydajności witryny, ustawienie przyjaznych adresów URL i odpowiednich metadanych, linkowanie wewnętrzne i tworzenie treści, konieczne będą czynności typowe dla pozycjonowania lokalnego. Do takich czynności zaliczamy: 

  • nasycenie strony frazami kluczowymi zawierającymi nazwę miasta (np. mechanik Gorzów);
  • utworzenie wizytówki w Mapach Google;
  • utworzenie wizytówek NAP (Name, Address, Phone number) i opublikowanie ich w różnych miejscach w sieci;
  • dodanie podstawowych danych teleadresowych w stopce strony.    

Zadbaj o wartościowe treści

Content to podstawa każdej strategii SEO, o czym wspomina sama firma Google. Bez wartościowych treści nie masz szans na dużą widoczność w wyszukiwarce, niezależnie od tego, czy stosujesz SEO lokalne, czy ogólne. Zadbaj o wysokiej jakości teksty na stronę główną, podstrony czy bloga. Dopasuj tematy do zapytań Twoich potencjalnych klientów, nasyć je frazami kluczowymi i dodaj linkowanie. Dzięki temu pozyskasz wartościowy ruch na stronie. Pamiętaj, aby wziąć pod uwagę potrzeby klientów lokalnych.

źródło grafiki: pixabay.com