Ponad 300 dni intensywnej pracy, około 200 postów na dedykowanym kampanii fanpejdżu i jeszcze więcej ich udostępnień, aż wreszcie ponad 100 osób, bez pomocy których nie udało by się zrealizować planów i założeń kampanii GORZÓW #Stąd Jestem.
We wtorek po blisko roku od inauguracji miejskiej kampanii tożsamościowo - wizerunkowej podsumowaliśmy jej pierwsze efekty. A to wszystko w Miejskim Ośrodku Sztuki, w obecności tych już znanych i nowych ambasadorów kampanii.
muralowych serc „Stąd Jestem”
, które pojawiły się w mieście. Powstały na potrzeby wykonania okładki lutowego numeru Gorzowskich Wiadomości Samorządowych, ale szybko zainteresowały gorzowian. W lutym, z okazji walentynek, zorganizowaliśmy pierwszą oficjalną akcję w ramach kampanii: happening „Zakochani w Gorzowie
”.Gorzów to ludzie – ambasadorowie kampanii
Oficjalnie kampanię zainaugurowaliśmy pod koniec marca, wówczas przedstawiliśmy
ambasadorów
sylwetki 16 ambasadorów miasta
w kampanii GORZÓW #Stąd Jestem. To osoby znane i lubiane, pochodzące z Gorzowa lub z miastem związane. W maju do tej szesnastkidołączyli kolejni
, w listopadzie grupapowiększyła się jeszcze
. W sumie mamy obecnie 38 ambasadorów oraz grupę przedszkolaków zPrzedszkola Miejskiego nr 7 „Bajkowy Świat
”. Wśród ambasadorów są znani gorzowianie oraz tacy, którzy odpowiedzieli na akcję „Dołącz do nas. Zostań ambasadorem Gorzowa
”. W zgłoszeniach pisali za co kochają Gorzów i dlaczego jest dla nich ważnym miejscem na świecie. Z ich udziałem powstałnajnowszy spot
promujący Gorzów jako miasto ludzi ambitnych, pracowitych, utalentowanych i szczęśliwych, bo to oni są największym potencjałem miasta.Scena Letnia
gorzowskiego teatru, podczas której wystąpili niemal wszyscy oficjalni ambasadorowie kampanii - artyści (Cezary Żołyński, Michał Kwiatkowski, Małgorzata Kocik, Przemysław Raminiak i Bogusław Dziekański), Dni Gorzowa, w czasie których można było spotkać się i porozmawiać z ambasadorami przy kawie nastoisku promocyjnym miasta
, to również wsparcie przy realizacji teledysku Dawida Kwiatkowskiego w centrum Gorzowa oraz pomoc przy realizacji meczu charytatywnego „Kromka Chleba
”, gdzie jedną z gwiazd był Sebastian Świderski, nasz ambasador.Zrealizowaliśmy także wyjątkowe „Malowane Urodziny Miasta”, gdzie pod hasłem kampanii GORZÓW #Stąd Jestem, 2 lipca na placu Grunwaldzkim mieszkańcy ozdabiali
gigantyczną urodzinową laurkę
, wpisując swoje życzenia dla miasta na kolejne lata. Płótno zostanie złożone do kapsuły czasu, pod jedną z realizowanych w Gorzowie inwestycji.W czasie roku trwania kampanii powstały również dwa murale w centrum miasta: z hasłem kampanii
przy
ul. Jagiełły
oraz prezentujący naszegoprehistorycznego nosorożca „Stefanię”
na zabytkowej kamienicy przy ul. Chrobrego 33. Przez ponad miesiąc (w kwietniu i maju) w Gorzowie prezentowaliśmy również sylwetki naszych ambasadorów na bilbordach.Wiele spośród założeń i planów kampanii udało się zrealizować dzięki wsparciu Miejskiego Centrum Kultury, Wydziału Kultury i Sportu Urzędu Miasta Gorzowa oraz Teatru im. Juliusza Osterwy.
GORZÓW #Stąd Jestem – co dalej?
Zasięg kampanii wizerunkowo - tożsamościowej jest zaskakujący. Dzięki naszym ambasadorom Gorzów „był” w Szanghaju (Łukasz Konik), Paryżu (Michał Kwiatkowski) oraz często bywa w Warszawie dzięki wsparciu naszych ambasadorów, którzy „chwalą się” udziałem w akcji i mówią o Gorzowie – swoim rodzinnym mieście (m.in. Krzysztof „Jankes” Jankowski, Adam Bałdych, Małgorzata Kocik, Dawid Kwiatkowski czy Paula Tumala).
Udział w kampanii ludzi znanych i lubianych to gwarancja skutecznej promocji Gorzowa. Natomiast zaangażowanie gorzowian do kampanii to nadzieja, że jako szczęśliwi i dumni z miasta mieszkańcy będą jego najlepszymi ambasadorami.
Kampanię będziemy kontynuować w przyszłym roku, uzupełniając ją kolejnymi działaniami i treściami. Po roku spontanicznych działań, powstanie regulamin GORZÓW #Stąd Jestem, który określi między innymi kryteria uczestnictwa w akcji.
Nowy spot wideo z nowymi ambasadorami można zobaczyć
tutaj
.Marta Liberkowska
Wydział Promocji i Informacji
Fot. Daniel Adamski