Serwisy społecznościowe stanowią kluczowy element nowoczesnego marketingu internetowego. Trudno sobie wyobrazić firmę, która może odnieść sukces na tym polu nie używając do tego serwisów typu social media, czyli portali społecznościowych typu Facebook, Instagram i LinkedIn. Przy obecnej sytuacji kryzysowej na rynku, skuteczną pomoc oferują firmy typu https://kryzysowy.marketing nie tylko w zakresie "social media", ale również ogólnego funkcjonowania i promowania firmy w sieci. Oczywiście to tylko niektóre z nich, ale dość często zdarza się, że firma zbyt mocno skupia się na promocji na Facebooku i Instagramie, zapominając właśnie o tytułowym Linkedin. Warto więc wskazać trzy konkretne i najważniejsze korzyści, które sprawiają, że utrzymywanie aktywnego konta firmowego na tym portalu może okazać się ważnym aspektem w działalności marketingowej przedsiębiorstwa.

Sprzedaż

Firma może zwiększyć swoją sprzedaż poprzez odnalezienie osób zainteresowanych tym co ma ona w swojej ofercie. Proces ten jest ułatwiony przez sam serwis LinkedIn, ponieważ dzięki zaawansowanym narzędziom typu Sales Navigator można odnaleźć konkretne osoby, które spełniają stawiane przez firmę wymogi przez co prowadzenie Linkedin jest jak najbardziej opłacalne i potrzebne. Dzięki temu promocja nie będzie skierowana do ogółu, ale na podstawie doświadczeń firmy można bardzo szczegółowo doprecyzować grupę odbiorców i właśnie tam skierować swoje działania promocyjne. Można więc przykładowo wyszukać osoby według konkretnej branży, stanowiska, stażu pracy lub zainteresowań. Samo narzędzie Sales Navigator oferuje dużo bardziej zaawansowane formy przeszukiwania oraz obserwowania aktywności osób, które uznamy za potencjalnych klientów.

Edukacja

LinkedIn to miejsce gdzie wiele firm i osób prywatnych publikuje eksperckie materiały. Bardzo łatwo więc poszerzyć swoją wiedzę w określonym temacie. Dzięki temu można nawiązać bardzo trwałe relacje biznesowe i wymieniać się cenną wiedzą, która pomoże w rozwoju przedsiębiorstwa. Wiele osób widzi szansę w LinkedIn jako miejscu w którym publikują swoje śmiały plany i liczą na to, że pojawi się inwestor, który pomoże im zrealizować ich pomysły. Dzielenie się wiedzą ma więc konkretne znaczenie w tej kwestii i może wpłynąć na realizację idei biznesowych.

Rekrutacja

Nie sposób nie wspomnieć o tak ważnym aspekcie jak szukanie pracy. To właśnie jeden z najważniejszych powodów dla którego dużo osób rejestruje się na LinkedIn. Stworzenie rozbudowanego profilu osobistego stanowi naszą profesjonalną wizytówkę, a sam serwis pozwala wyszukać interesujące oferty pracy. Warto dodać, że LinkedIn stanowi w pewnym sensie agregator treści ogłoszeń o pracę z innych serwisów. Można więc powiedzieć, że stanowi całkiem pokaźny zbiór ofert nie tylko z samego LinkedIn.

Konkretne korzyści z firmowego profilu na LinkedIn