Gorzów oj!czysty – to nazwa zaplanowanej na ten rok kampanii społecznej, która zmierza do tego, żebyśmy żyli w czystszym, a przez to ładniejszym i bardziej przyjaznym otoczeniu. Oficjalnie kampania wystartuje w piątek 20 marca oryginalnym konkursem na marzannę z recyklingu.
W kampanii uczestniczą gorzowskie media, instytucje, formalne i nieformalne organizacje społeczne. - Zaproszeni są na dowolnym jej etapie wszyscy, którym zależy na tym, żeby żyć w czystym mieście, w lepszym otoczeniu – mówią organizatorzy i uczestnicy.
Na zorganizowanym 29 stycznia spotkaniu uczestnicy przyjęli wstępnie, że akcja (a przynajmniej tegoroczna jej edycja), zacznie się 20 marca, a zakończy w trzecim tygodniu września. Start akcji to nieoficjalny pierwszy dzień wiosny (oficjalny w tym roku przypada w sobotę). Tego dnia zamiast topienia marzanny (bo to też… śmiecenie) wspólnie organizujemy konkurs dla szkół, przedszkoli, organizacji społecznych i pojedynczych osób na marzannę z surowców wtórnych. Jego finał, czyli prezentacja kukieł, odbędzie się w centrum Gorzowa (dokładne miejsce uzależnione jest od postępu trwających w naszym śródmieściu remontów).
Zakończenie: w trzecim tygodniu września, bo wtedy przypada doroczna akcja Sprzątanie świata. Chcemy namówić gorzowian małych i dużych, zarówno zorganizowanych, jak i nigdzie niezrzeszonych, aby w tym jednym dniu, zamiast górnolotnie „sprzątać świat”, podnieśli z chodnika choć jeden papierek.
Pomiędzy jednym a drugim wydarzeniem chcemy wspólnie popracować nad jak największym zasięgiem akcji. Planujemy działania edukacyjne i promocyjne. Nagłośnimy też przepisy regulujące porządek w naszym mieście, będziemy pisać i mówić o karach za śmiecenie czy wandalizm, o sprzątaniu po psach itp.
Powtórzmy: chcielibyśmy, żeby nasze miasto było czyste, ładniejsze, bardziej w porządku. Marzy nam się, żeby każda gorzowianka i każdy gorzowianin uwierzyli, że to, jak wygląda Gorzów, zależy też od nich.
Aktywność już zadeklarowały nie tylko media i Urząd Miasta, ale m.in. Gorzowska Rada Seniorów i gorzowski oddział Stowarzyszenia Sędziów Polskich Iustitia. Liczymy, że włączać się będą kolejne osoby i grupy, organizacje i instytucje. Im nas będzie więcej, tym dla Gorzowa i jakości życia w nim będzie lepiej!
Wkrótce poinformujemy o szczegółach konkursu i o tym, jak włączyć się do kampanii. Nazwę kampanii: Gorzów oj!czysty wybrali w głosowaniu Czytelnicy i Internauci gorzowskich mediów. - Szacun dla twórcy hasła, rewelacyjne! – to jeden z komentarzy internautów. Inne wskazywały, że nazwa finezyjnie łączy cel akcji z naszą, gorzowską i polską, tożsamością.
Autorem logotypu jest Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, której częścią jest „Gazeta Lubuska”.
Wydział Promocji i Informacji
Fot. Archiwum UM

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją