Wraz z ciągłym rozwojem Internetu i wzrostem liczby osób korzystających z wyszukiwarek internetowych w celu znalezienia potrzebnych informacji, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) stała się istotnym elementem marketingu cyfrowego. Google jest obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką - ponad 73% użytkowników korzysta z niej jako z głównego źródła informacji. Jeśli Twoja firma chce odnieść sukces w Internecie, ważne jest, abyś rozumiał, jak działa Google i jak możesz wdrożyć najlepsze praktyki SEO. W tym wpisie na blogu wyjaśnimy, czym jest pozycjonowanie Google, dlaczego jest ważne oraz jakie są różne rodzaje SEO, abyś mógł od razu zacząć. Zaczynajmy!
Rodzaje SEO
On-page SEO - jest to proces optymalizacji poszczególnych stron internetowych w celu podniesienia ich pozycji w wynikach wyszukiwania. Inbound marketing - odnosi się do działań marketingowych, które przyciągają klientów do Twojej firmy poprzez różne kanały marketingowe, takie jak blogi, media społecznościowe i e-mail marketing. Pozycjonowanie zewnętrzne (off-page SEO) - jest to proces zwiększania autorytetu witryny poprzez tworzenie linków zwrotnych do witryny. Istnieje wiele różnych rodzajów SEO, ale są to trzy główne kategorie, które powinna obejmować każda kampania SEO.
Strategia treści
Tworzenie świetnych treści to jednak nie wszystko. Musisz również upewnić się, że treść jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Pierwszym krokiem jest stworzenie kalendarza redakcyjnego, w którym określisz tematy, które chcesz poruszyć, częstotliwość publikowania nowych treści oraz cel każdego artykułu. Możesz również poszukać możliwości publikowania postów gościnnych na innych stronach w Twojej niszy. Tworząc treści dla innych stron, będziesz miał okazję zamieścić na nich linki do swojej witryny. Jest to świetny sposób na zdobycie większej liczby backlinków, co z kolei pomoże ci w osiągnięciu wyższej pozycji w Google. Można również rozważyć wykorzystanie treści typu open-source. Kiedy ponownie wykorzystujesz treści, nie musisz tracić czasu na tworzenie nowych treści od podstaw. Można po prostu wykorzystać ten sam temat, ale stworzyć różne jego wersje, takie jak infografika, wideo oraz wpis na blogu.
Analityka Google
Google Analytics to darmowe narzędzie do analizy ruchu na stronie internetowej, którego możesz używać do śledzenia ruchu na stronie i sprawdzania, kim są odwiedzający. W ten sposób dowiesz się, jakie treści działają najlepiej, jakie są najpopularniejsze strony i jaki jest współczynnik odrzuceń, dzięki czemu będziesz mógł ulepszyć swoją witrynę. Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, czy też chcesz przekształcić większą liczbę odwiedzających ją osób w klientów, Google Analytics jest niezbędnym narzędziem. Jeśli nie masz zainstalowanego Google Analytics na swojej stronie internetowej, tracisz ogromną szansę na ulepszenie swojego biznesu. Każda witryna potrzebuje Google Analytics. Jeśli nie masz go zainstalowanego, możesz go skonfigurować samodzielnie lub zatrudnić profesjonalistę, który zrobi to za Ciebie.