loga eu
“System ścieżek rowerowych w Gorzowie Wielkopolskim” jest to projekt, który obejmuje kompleksową rozbudowę systemu dróg rowerowych w Gorzowie. Ścieżki rowerowe przebudowane zostały m. in. na odcinku od ronda Sybiraków do ul. Podmiejskiej Bocznej, odcinek od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego do ronda Gdańskiego oraz przebudowa ul. Szczecińskiej.
 
Wybudowano łącznie 3,45 km ścieżek rowerowych i przebudowano 1,26 km - łączna długość dróg rowerowych to 4,71 km. Wartość projektu: 4 395 021,89 zł, natomiast wkład Funduszy Europejskich: 3 735 246,86 zł (85% dofinansowania).
Projekt pn.“System ścieżek rowerowych w Gorzowie Wielkopolskim” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020.
 
Inwestycja składa się z następujących etapów: przebudowa ul. Podmiejskiej w zakresie przebudowy ścieżek rowerowych po obu stronach jezdni na odcinku od ronda Sybiraków do ul. Podmiejskiej Bocznej, przebudowa ul. Walczaka w zakresie budowy ścieżki rowerowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego do ronda Gdańskiego oraz przebudowa ul. Szczecińskiej w zakresie budowy ścieżki rowerowej na odcinku od granicy miasta do skrzyżowania z ul. Mosiężną.
 
Drogi_rowerowe_2018_Fot_Adamski_05
Drogi_rowerowe_2018_Fot_Adamski_49
 
Ponadto w ramach prac budowlanych przeprowadzono m. in. regulację urządzeń́ sygnalizacji świetlnej, przestawienie istniejących wiat przystankowych, przebudowę chodników wykonanie tablic pamiątkowych.
 
Drogi_rowerowe_2018_Fot_Adamski_03
 
Celem głównym projektu była poprawa mobilności miejskiej poprzez budowę ścieżek rowerowych spełniających głównie funkcję komunikacyjną prowadzącą do substytucji innych form transportu. Natomiast postawienie na niskoemisyjny środek transportu - rower, obok dobrze funkcjonującego transportu zbiorowego, który pełnić będzie jednocześnie funkcje dojazdu do pracy oraz formę spędzania wolnego czasu przez mieszkańców Miasta oraz gmin wchodzących w MOF GW, może być alternatywą dla mieszkańców korzystających z transportu samochodowego.
 
Drogi_rowerowe_2018_Fot_Adamski_39
 
Oś priorytetowa
Oś 3. Gospodarka niskoemisyjna.
Działanie 3.3. Ograniczenie niskiej emisji w miastach.
Poddziałanie 3.3.2 Ograniczenie niskiej emisji w miastach – ZIT
 
 
Magdalena Mroczek-Bryłka
Wydział Strategii Miasta
 
Fot. Daniel Adamski, archiwum UM
 
Drogi_rowerowe_2018_Fot_Adamski_09
Drogi_rowerowe_2018_Fot_Adamski_23
Drogi_rowerowe_2018_Fot_Adamski_31
Drogi_rowerowe_2018_Fot_Adamski_41
Drogi_rowerowe_2018_Fot_Adamski_44
Drogi_rowerowe_2018_Fot_Adamski_51
Drogi_rowerowe_2018_Fot_Adamski_53
trasa
chodnik
chodnik
chodnik
chodnik

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją