Strzelce Krajeńskie to pierwsza miejscowość na mapie projektu Gorzów on Tour. We wtorek, 7 lipca, przez kilka godzin, zapraszaliśmy mieszkańców tego miasta, by odwiedzali Gorzów częściej niż tylko przy okazji spraw zawodowych czy zakupów.
 
Czy nam się udało, wkrótce się okaże.
 
Strzelce Krajeńskie to miejscowość położona zaledwie 22 kilometry na północ od Gorzowa. Wchodziła w skład województwa gorzowskiego. Wciąż ma najbliżej do północnej stolicy województwa lubuskiego, a od kilku dni jest częścią Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego MOF Gorzów, co daje wiele korzyści i podstaw do współpracy. Nieprzypadkowo zatem projekt Gorzów on Tour rozpoczął się właśnie w Strzelcach.
 
 
Przez kilka godzin, w centralnym punkcie miasta, na strzeleckim rynku, pracownicy Wydziału Promocji i Informacji gorzowskiego UM zachęcali mieszkańców Strzelec i turystów, by odwiedzili Gorzów, zobaczyli jak bardzo się zmienił i spędzili w naszym mieście swój wolny czas.
 
 
- Rozdaliśmy kilkaset planów miasta, folderów informacyjnych o Gorzowie, pomogliśmy kilkudziesięciu osobom w instalacji aplikacji, dzięki której zwiedzanie Gorzowa będzie łatwiejsze - wylicza Marta Liberkowska, szefowa wydziału.
 
 
 
Zaprezentowana została oferta CRS Słowianka oraz Gorzowskiego Ośrodka Technologicznego. Były gry i zabawy dla najmłodszych oraz najsmaczniejszy punkt wizyty, czyli degustacja masła jabłkowego. To spożywczy produkt promocyjny Gorzowa, który powstał w wyniku konkursu na najlepszy przepis z jabłkiem w roli głównej. Dzięki współpracy z Gorzowskim Rynkiem Hurtowym, strzelczanie mieli również okazję spróbować jabłek, które w smaku najbardziej zbliżone są do renety landsberskiej.
 
 
Głównym punktem spotkania w Strzelcach były warsztaty i prezentacja przygotowana przez Zespół Tańca Ludowego Mali Gorzowiacy. Choreograf zespołu Maria Szupiluk jest ambasadorem miasta w kampanii GORZÓW #Stąd Jestem. Mali Gorzowiacy przez kilkadziesiąt minut prezentowali kulturę ludową, tańce i piosenki, angażując zgormadzonych mieszkańców. 
 
 
Promocyjne stoisko Gorzowa w Strzelcach odwiedził burmistrz miasta Mateusz Feder. Jak powiedział, każda forma współpracy dużego miasta z mniejszym jest mile widziana, a Gorzów jest szczególnie ważny dla mieszkańców Strzelec. - Świetnie, że choć raz strzelczanie zobaczą Gorzów w pigułce, bez konieczności wsiadania do samochodu czy autobusu – podkreślił burmistrz Feder.
 
Wizyta w Strzelcach to pierwszy przystanek w projekcie Gorzów on Tour, którego celem jest promocja Gorzowa wśród mieszkańców okolicznych miejscowości. Z ofertą na spędzanie wolnego czasu pragniemy dotrzeć do naszych sąsiadów, mieszkańców regionu, którzy bywają w Gorzowie, ale dotąd jeszcze nie znaleźli czasu, by poznać miasto bliżej, a my chcemy udowodnić, że warto!
 
Będą z nami goście, znani gorzowianie, którzy zaprezentują program artystyczny, przygotują warsztaty lub po prostu opowiedzą, dlaczego warto do Gorzowa wracać. Naszymi partnerami w akcji Gorzów on Tour są miejskie spółki i instytucje: CRS Słowianka, Gorzowski Rynek Hurtowy, GOT, Inneko, PWiK i Muzeum Lubuskie.
 
Kolejnym przystankiem Gorzów on Tour będzie Barlinek, 14 lipca, następnym Przytoczna, a ostatnim w lipcu Kostrzyn nad Odrą.
 
Wydział Promocji i Informacji
 
Foto: Jan Wojtanowski, Bartłomiej Nowosielski

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją