Gorzowską Kartę Mieszkańca z numerem 1, kilka minut po otwarciu w środę Urzędu Miasta, odebrał prezydent Jacek Wójcicki. Pierwszego sierpnia oficjalnie ruszył program "Gorzowska Karta Mieszkańca".
Wnioski można składać w magistracie przy ulicy Sikorskiego oraz w trzech galeriach handlowych (Askana, Manhattan i Nova Park).
Zniżki i ulgi zaczną obowiązywać od 1 września br.
Jako pierwsze zostaną wprowadzone – najbardziej oczekiwane przez gorzowian – zniżki na komunikację miejską. Biletów nie będą potrzebowały dzieci, które nie ukończyły siedmiu lat, a dzieci i młodzież ucząca się (do 25 roku życia) oraz seniorzy między 65. a 70. rokiem życia będą mogli nabyć bilet miesięczny z prawie 70-procentowym rabatem (będzie kosztował zamiast 46 zł - 29 zł).
To udogodnienie dla gorzowskich uczniów, a dokładnie dla ich rodziców. Opłaty za przejazdy komunikacją miejską to bowiem spore miesięczne obciążenie dla domowego budżetu. Zapowiedziano wprowadzanie kolejnych ulg i zniżek.
Kto jest uprawniony do otrzymania Karty?
Do otrzymania Karty uprawnione są osoby, które
- rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w urzędzie skarbowym właściwym dla osoby zamieszkałej na terenie Miasta Gorzowa Wielkopolskiego, ze wskazaniem Gorzowa Wielkopolskiego jako miejsca swego zamieszkania, bez względu na to, czy osiągają dochód,
- rozliczają w mieście Gorzowie Wielkopolskim podatek rolny z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego na terenie miasta,
- a także dzieci własne tych osób oraz pozostające pod ich opieką prawną, do ukończenia przez nie 18 roku życia, zaś kontynuujące naukę - do ukończenia 25 roku życia oraz dzieci przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Na początek w Urzędzie Miasta przygotowanych jest ponad 30 tysięcy kart do wydania. W miarę wzrostu zainteresowania programem, będą przygotowywane kolejne.
Jak uzyskać Kartę?
Po wejściu do urzędu w biletomacie pobieramy numerek do stanowiska, gdzie obsługiwany jest program „Gorzowska Karta Mieszkańca” – to obecnie trzy stanowiska w sali obsługi klienta.
Wystarczy na miejscu wypełnić wniosek i złożyć go w Urzędzie Miasta Gorzowa Wlkp. przy ul. Sikorskiego 3-4 (Sala Obsługi Klienta). Druki wniosków można pobrać bezpośrednio w Urzędzie lub za pośrednictwem strony internetowej www.gorzow.pl w zakładce Sprawy Społeczne / Gorzowska Karta Mieszkańca.
W okresie od 1 sierpnia do 1 września br. zostaną dodatkowo uruchomione punkty pobierania formularzy i przyjmowania wniosków w galeriach handlowych: Askanie, Manhattan i NoVa Park, czynne od poniedziałku do soboty w godzinach od 13.00 do 18.00.
Po złożeniu wniosku, kartę będzie można odebrać w ciągu 30 dni, w UM przy ul. Sikorskiego 3-4.
Marta Liberkowska, Dariusz Wieczorek
Wydział Promocji i Informacji
Fot. Bartłomiej Nowosielski, Daniel Adamski

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją