UM Gorzów Wielkopolski: We built this city! Budujemy miasto 16-09-2019

3 min czytania

Trochę z przymrużeniem oka, na wesoło, aby nieco ograniczyć narastające zniecierpliwienie przedłużającymi się remontami w Gorzowie - po to powstał nowy spot promujący miasto.

A także, by w czasie gdy jego centrum i główne szlaki komunikacyjnie oraz turystyczne są w budowie, to właśnie z modernizacji uczynić główny atut Gorzowa.

Przewodnim motywem spotu są remonty - wszędzie, w każdym niemal zakątku miasta. Dotyczą wszystkich mieszkańców bez wyjątku: od seniorów, którzy muszą pokonywać nierzadko długą i niełatwą drogę do ulubionego sklepu czy kawiarni, przez matki, które często skazane są na pomoc podczas przeprawy przez miasto z wózkiem oraz pracowników urzędów i instytucji, zwłaszcza panie, które w butach na obcasach muszą przeprawić się przez nierówności i wykopy, by dostać się do pracy. Z remontami w mieście oswojeni są również najmłodsi jego mieszkańcy.

Każdy gorzowianin, bez wyjątku, musi zmagać się z trudnym czasem modernizacji. O tym jest teledysk. Ale również o tym, że da się żyć! Zwłaszcza gdy na końcu tej trudnej drogi jest szansa na nowoczesne i piękne drogi oraz obiekty na terenie miasta, jak m.in. Kwadrat i ścieżka wzdłuż Kłodawki, które zostały pokazane w końcowych ujęciach spotu.

Teledysk zrealizowano po to, by przetrwać trudny czas modernizacji oraz by pochwalić się mocno zmieniającym się miastem. To historyczna chwila dla Gorzowa, bo nigdy wcześniej w swojej powojennej historii, nie był remontowany na tak dużą skalę. Chcemy uczynić z tego faktu atut.

Do udziału w nagraniu zaprosiliśmy ambasadorów miasta w kampanii GORZÓW # Stąd Jestem : Barbarę Latoszek, Emilię Książek, Mateusza Ciawłowskiego oraz członkinie Stowarzyszenia Kobieta Biznes i Rozwój - Magdalenę Sielską, Joannę Owczarek- Romaniszyn oraz Anettę Jabłońską. Reżyserem i scenarzystą clipu jest Cezary Żołyński - również nasz ambasador. O układ taneczny i choreografię do muzyki zadbały dziewczęta z gorzowskiego zespołu Buziaki” z Karoliną Kocoń-Wojtasik na czele. W spocie udział wzięli również pracownicy Urzędu Miasta, na co dzień zajmujący się promocją i PR. Wsparciem przy realizacji produkcji był market budowalny Castorama.

Spot zrealizowany został do piosenki amerykańskiego zespołu Starship, którego słowa refrenu mówią o tym, że budujemy miasto. To motyw przewodni piosenki i teledysku. Cover, tj. aranżację muzyczną przygotował gorzowski muzyk Mariusz Smoliński , zaśpiewała Paulina Gołębiowska. Za zdjęcia do spotu odpowiedzialny jest Łukasz Bernas. Produkcję będziemy prezentować za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz dzięki uprzejmości miejskich instytucji kultury w czasie eventów kulturalnych i rozrywkowych na terenie miasta.

Pierwszą inspiracją do powstania teledysku były produkcje miast Łodzi i Gdańska, które wiosną bieżącego roku odpowiedziały na wyzwanie # skibidichallange. Przygotowały układ choreograficzny do piosenki zespołu Little Big, prezentując swoje miasta i zachęcając jednocześnie pozostałe samorządy do podobnych aktywności. Gorzów odpowiedział … po gorzowsku, tworząc własną wersję wyzwania # webuiltthiscity.

Wydział Promocji i Informacji

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją

Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego,

gorzow.pl/PL/3235/7573/We_built_this_city__Budujemy_miasto/k/

Autor: krystian