Trochę z przymrużeniem oka, na wesoło, aby nieco ograniczyć narastające zniecierpliwienie przedłużającymi się remontami w Gorzowie - po to powstał nowy spot promujący miasto.
 
A także, by w czasie gdy jego centrum i główne szlaki komunikacyjnie oraz turystyczne są w budowie, to właśnie z modernizacji uczynić główny atut Gorzowa.
 
 
Przewodnim motywem spotu są remonty - wszędzie, w każdym niemal zakątku miasta. Dotyczą wszystkich mieszkańców bez wyjątku: od seniorów, którzy muszą pokonywać nierzadko długą i niełatwą drogę do ulubionego sklepu czy kawiarni, przez matki, które często skazane są na pomoc podczas przeprawy przez miasto z wózkiem oraz pracowników urzędów i instytucji, zwłaszcza panie, które w butach na obcasach muszą przeprawić się przez nierówności i wykopy, by dostać się do pracy. Z remontami w mieście oswojeni są również najmłodsi jego mieszkańcy.
 
Każdy gorzowianin, bez wyjątku, musi zmagać się z trudnym czasem modernizacji. O tym jest teledysk. Ale również o tym, że da się żyć! Zwłaszcza gdy na końcu tej trudnej drogi jest szansa na nowoczesne i piękne drogi oraz obiekty na terenie miasta, jak m.in. Kwadrat i ścieżka wzdłuż Kłodawki, które zostały pokazane w końcowych ujęciach spotu.
 
Teledysk zrealizowano po to, by przetrwać trudny czas modernizacji oraz by pochwalić się mocno zmieniającym się miastem. To historyczna chwila dla Gorzowa, bo nigdy wcześniej w swojej powojennej historii, nie był remontowany na tak dużą skalę. Chcemy uczynić z tego faktu atut.
 
 Do udziału w nagraniu zaprosiliśmy ambasadorów miasta w kampanii GORZÓW #Stąd Jestem: Barbarę Latoszek, Emilię Książek, Mateusza Ciawłowskiego oraz członkinie Stowarzyszenia Kobieta Biznes i Rozwój - Magdalenę Sielską, Joannę Owczarek- Romaniszyn oraz Anettę Jabłońską. Reżyserem i scenarzystą clipu jest Cezary Żołyński - również nasz ambasador. O układ taneczny i choreografię do muzyki zadbały dziewczęta z gorzowskiego zespołu „Buziaki” z Karoliną Kocoń-Wojtasik na czele. W spocie udział wzięli również pracownicy Urzędu Miasta, na co dzień zajmujący się promocją i PR. Wsparciem przy realizacji produkcji był market budowalny Castorama.
 
Spot zrealizowany został do piosenki amerykańskiego zespołu Starship, którego słowa refrenu mówią o tym, że budujemy miasto. To motyw przewodni piosenki i teledysku. Cover, tj. aranżację muzyczną przygotował gorzowski muzyk Mariusz Smoliński, zaśpiewała Paulina Gołębiowska. Za zdjęcia do spotu odpowiedzialny jest Łukasz Bernas. Produkcję będziemy prezentować za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz dzięki uprzejmości miejskich instytucji kultury w czasie eventów kulturalnych i rozrywkowych na terenie miasta.
 
Pierwszą inspiracją do powstania teledysku były produkcje miast Łodzi i Gdańska, które wiosną bieżącego roku odpowiedziały na wyzwanie #skibidichallange. Przygotowały układ choreograficzny do piosenki zespołu Little Big, prezentując swoje miasta i zachęcając jednocześnie pozostałe samorządy do podobnych aktywności. Gorzów odpowiedział … po gorzowsku, tworząc własną wersję wyzwania #webuiltthiscity.
 
Link do teledysku tutaj
 
Marta Liberkowska
Wydział Promocji i Informacji
 
Fot. Archiwum UM
 

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją