UM Gorzów Wielkopolski: Organizacja pracy UM Gorzowa 04-06-2020

6 min czytania

W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, jednocześnie wypełniając swoją rolę i dbając o najwyższy standard obsługi, Urząd Miasta pracuje i przyjmuje klientów, niemniej z uwagi na sytuację epidemiczna w kraju, wciąż z pewnymi ograniczeniami.

Dokumenty od mieszkańców nadal przyjmowane są do urn podawczych w budynkach urzędu przy ul. Sikorskiego i Myśliborskiej, kancelaria nie prowadzi jeszcze bezpośredniej obsługi klienta.

By załatwić sprawy w wydziałach: Dróg, Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Urbanistyki i Architektury, Gospodarki Komunalnej i Transportu Publicznego, Spraw Społecznych, Gospodarki Nieruchomościami i Majątku oraz Geodezji i Katastru, należy umówić się na spotkanie telefonicznie lub zgłosić swoje przybycie w portierni urzędu. Pozostałe wydziały UM pracują normalnie, choć w każdym przypadku zalecany jest wcześniejszy kontakt telefoniczny, co pomoże usprawnić załatwienie sprawy.

Kontakt telefoniczny z Urzędem Miasta - 95 7355 500

Kontakt mailowy -

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

TU KONIECZNY KONTAKT TELEFONICZNY

Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Majątku

Obsługa interesantów odbywa się w pok. 104 (na parterze budynku przy ul. Sikorskiego), po wcześniejszym umówieniu terminu.

telefon ogólny: 95 7355 605

  • sprzedaż mieszkań: 95 7355 595
  • sprzedaż gruntów i działek budowlanych: 95 7355 579
  • najem lokali użytkowych: 95 7355 532
  • dzierżawa gruntów: 95 7355 675
  • przekształcenie użytkowania wieczystego w prawo własności: 95 7355 671

Wydział Geodezji i Katastru

Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

Gorzów ul. Kazimierza Jagiellończyka 10

1. Udostępnianie map, wnioski i uzgadnianie dokumentacji projektowej:

a) osobiście w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej ul. Kazimierza Jagiellończyka 10 - pokój 122, Uzyskanie informacji: nr tel. 95 7355954, 95 7355953

b) on-line poprzez geoportal na stronie

geoportal.wms.gorzow.pl/

panel Udostępnianie materiałów zasobu i wnioski ZUD”.

2. Obsługa geodetów bezpośrednio w Ośrodku pokój 122.

Urząd Miasta ul. Sikorskiego

1.Udostępnienie danych ewidencji gruntów i budynków (wypisy i wyrysy).

a) osobiście sprawy będą załatwiane w pok. 104 budynku przy ul. Sikorskiego 3-4 (przy sali obsługi klientów) po zgłoszeniu przybycia w portierni.

Uzyskanie informacji nr tel. 95 7355633

2. Załatwianie spraw z zakresu:

- podziały i rozgraniczanie nieruchomości,

- wyłączaniem gruntów z produkcji rolniczej,

- oznaczanie budynków numerami porządkowymi.

Osobiście sprawy będą załatwiane w pok. 104 budynku przy ul. Sikorskiego 3-4 (przy sali obsługi klientów) po zgłoszeniu przybycia w portierni. Informacja: nr tel. 95 7355572, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydział Spraw Społecznych:

- karta dużej rodziny

- sprawy zajęć pasa drogowego tel: 95 7355 814,

-sprawy utrzymania dróg tel: 95 7355 713 i 716,

sprawy inżynierii ruchu drogowego tel: 95 7355 842.

Wydział Gospodarki Komunalnej i Transportu Publicznego

Tel: 95 7355 763, 95 7355 711,

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

- transport publiczny (w tym windykacja opłat mandatowych)

- czystość terenów publicznych

- administracja cmentarzem

Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa

Wydział Urbanistyki i Architektury

POZOSTAŁE WYDZIAŁU UM
BEZ KONIECZNOŚCI KONTAKTU TELFONICZNEGO

Urząd Stanu Cywilnego

ul. Kazimierza Wielkiego 1

tel. 95 7355 826, 95 7355 824

Urząd Stanu Cywilnego do odwołania zawiesił obsługę cudzoziemców oraz rejestrację

czynności dokonanych poza granicami RP ( wpisywanie w rejestry USC zagranicznych Urodzeń/małżeństw/rozwodów).

tel. 95 7355 841, 95 7355 746

- dotacje dla organizacji pozarządowych w zakresie kultury

- stypendia kulturalne

Wydział Kultury, z uwagi na specyfikę zadań i potrzebę konsultowania obsługiwanych zagadnień i zadań z reprezentantami środowisk i instytucji kultury, zaleca wcześniejsze umówienie się na wizytę za pośrednictwem telefonu, czy też poczty elektronicznej. Ta forma zapewni komfort przede wszystkim klientom, jak i pracownikom.

Wydział Komunikacji:

tel. 95 7355 720 (sekretariat), 95 7355 724/818 (rejestracja pojazdów), 95 7355 725 (prawa jazdy),

Klienci w Wydziale Komunikacji obsługiwani są tylko przy ulicy Myśliborskiej, a oczekiwanie w kolejce odbywa się przed wejściem głównym do budynku. Mieszkańcy są wpuszczani przez pracownika ochrony, który informuje do jakiego stanowiska ma się zgłosić klient. Nie są pobierane bilety i nie ma konieczności umawiania wizyty telefonicznie.

Wydział Spraw Obywatelskich

- dowody osobiste (wniosek o wydanie dowodu, zgłoszenie zagubienie, odbiór dowodu)

- ewidencja ludności (meldunki, wymeldowanie, rejestr nr PESEL)

tel: 95 7355 569 (ewidencja ludności), 95 7355 573 (dowody osobiste)

Wydział Obsługi Inwestora i Biznesu:

- działalność gospodarcza (otwarcie, zawieszenie, zamkniecie)

- koncesje na alkohol

Wydział Podatków i Opłat:

- podatek od nieruchomości od osób fizycznych

- użytkowanie wieczyste

telefon: 95 7355 741, 95 7355 925

Klienci obsługiwani są na parterze budynku przy ul. Sikorskiego.

tel: 95 7355 750, 95 7355 777

tel. 95 7355 839, 95 7355 628

Wydział ZIT i Programowania Strategicznego

Biuro Nadzoru Właścicielskiego

- współpraca z miejskimi spółkami

Wydział Inwestycji

tel. 95 7355 790, 95 7355 979, 95 7355 795

e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów

tel: 95 7355747, 95 7355 960

• udzielanie porad prawnych w sprawach konsumenckich

Klienci zobowiązani są uprzedzić telefoczninie o swojej obecności. Pracownicy biura obsługują mieszkańców od drzwi wejściowych, a po zakończonej wizycie doprowadzają z powrotem.

Obecnie odbieramy petentów po uprzednim powiadomieniu tel. przy drzwiach głównych i odprowadzamy z powrotem.

Biuro Egzekucji Administracyjnej

• prowadzenie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych Miasta

Wydział Zarządzania Systemami Informatycznymi

obsługa informatyczna jednostek oświatowych

Wydział Audytu Wewnętrznego, Kontroli i Analiz

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Pion Ochrony Informacji Niejawnych Inspektor Ochrony Danych

tel: 95 7355 652, 95 7355 556

Wydział Promocji i Informacji

Biuro Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji

Z uwagi na polecenie Wojewody Lubuskiego z dnia 31 marca 2020 r. dotyczące delegowania funkcjonariuszy Straży Miejskiej do pełnienia wspólnych służb z Policją w zakresie zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej Covid 19 oraz faktycznego delegowania wszystkich strażników do służby w Komendzie Miejskiej Policji w Gorzowie Wlkp., wszelkie interwencje, należy zgłaszać na nr alarmowy 112.

• zapewnienie ochrony spokoju i porządku w miejscach publicznych, czuwanie nad porządkiem i kontrolowanie ruchu drogowego w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym;

• współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń;

• zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych;

• zapewnienie ochrony obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej;

Bezpieczeństwo najważniejsze

Wszystkie osoby przychodzące z zewnątrz do urzędu muszą posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (obowiązują rządowe zalecenia). Mieszkańcy bez osłon nie będą mogli wejść do budynku. Po wejściu obowiązuje dezynfekcja rąk za pomocą dostępnego płynu. Obsługa jest realizowana bezpośrednio na stanowiskach urzędniczych, przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci są wpuszczani do budynków przez pracowników ochrony, pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku może przebywać tylko jedna osoba.

W powyżej opisanej formule mieszkańcy mogą swoje sprawy załatwiać bezpośrednio w urzędzie od godz. 8.00 do godz. 14.00 w poniedziałki, środy, czwartki i piątki. We wtorki urząd obsługuje klientów od 8.00 do 16.00.

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją

Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego,

gorzow.pl/PL/3235/8694/Organizacja_pracy_UM_Gorzowa/k/

Autor: krystian