Co to jest audyt SEO?

Aby Twoja strona internetowa generował ruch i przynosiła zyski, musi być widoczna dla potencjalnych klientów. Wpływ na wysoką pozycję strony WWW w wynikach wyszukiwania ma działanie nazywane pozycjonowaniem strony. Jak sprawdzić, czy Twoja witryna jest dobrze pozycjonowana? Należy zafundować jej audyt SEO. Co to jest i na czym polega? O tym piszemy poniżej.

Dlaczego warto pozycjonować stronę WWW firmy?

Pozycjonowanie – lub inaczej SEO albo optymalizacja – to wszystkie działania, które mają na celu poprawienie pozycji strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Profesjonalnie przeprowadzone działania na stronie (SEO On-Site – m.in. optymalizacja treści) i poza stroną (SEO Off-Site – m.in. pozyskiwanie linków zewnętrznych) dają wymierne efekty w postaci:

  • lepszej widoczności Twojej strony – wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, czyli m.in. przewaga nad konkurencyjnymi firmami,
  • kontakt z większą liczbą użytkowników – im więcej osób wchodzi na Twoją stronę, tym większa szansa na lepsze wyniki sprzedaży,
  • większe zyski i oszczędności – fachowo poprowadzone działania SEO dają wymierne i długofalowe efekty.

Dlatego, jeśli chcesz osiągać biznesowe sukcesy w Internecie, koniecznie zainwestuj w skuteczne pozycjonowanie, które wzmocni pozycję Twojej marki online.

Jak działa audyt SEO?

Audyt SEO to analiza Twojej strony pod kątem pozycjonowania. Raport, który jest wynikiem audytu, pokazuje elementy działające dobrze oraz takie, które trzeba skorygować. Dzięki takiemu rozpoznaniu wiesz, co robić, aby poprawić jakość swojej witryny i generować większy ruch.

Szczegółowy audyt SEO to:

  • dogłębna analiza kondycji strony WWW,
  • sprawdzenie optymalizacji technicznej,
  • sprawdzenie optymalizacji treści,
  • analiza linków wewnętrznych i zewnętrznych,
  • wstęp do działań ulepszających witrynę.

Wyniki audytu SEO powinny być podane w prosty i klarowny sposób, aby każdy – bez względu na zaawansowanie – mógł z łatwością zrozumieć jego zawartość. Darmowy audyt SEO znajdziesz w sieci.

Dowiedz się, czym jest audyt SEO i rozwijaj swoją firmę w sieci!

Kiedy warto audytować swoją stronę WWW?

Audyt SEO to działanie, z którym powinni zaprzyjaźnić się wszyscy przedsiębiorcy, którzy chcą skutecznie rozwijać swój biznes w sieci. Dobrze wiesz, jak ważna w zarządzaniu firmą jest analiza. Nie inaczej jest w przypadku strony internetowej. Jej jakość i statystyki też należy regularnie sprawdzać, aby osiągać wyznaczone cele.

Dlatego audyt SEO jest zalecany wszystkim, którzy chcą wiedzieć:

  • czy ich strona internetowa działa optymalnie,
  • jak wypada na tle konkurencyjnych marek,
  • czy w jej strukturze występują błędy,
  • czy po wprowadzonych zmianach widać poprawę.

Jeśli uważasz, że wiesz zbyt mało o pozycjonowaniu, możesz skorzystać z pomocy dedykowanego opiekuna WeNet, który będzie regularnie monitorował stan Twojej witryny i odpowiadał na Twoje pytania dotyczące SEO.

Jak przeprowadzić audyt SEO?

Audyt SEO możesz przeprowadzić samodzielnie. Jest to banalnie proste i darmowe.

Wystarczy wejść na stronę z darmowym audytem SEO WeNet.pl. Tam znajdziesz pasek, w którym należy wpisać adres strony internetowej i kliknąć przycisk po prawej stronie – „Audytuj”.

Po upływie niecałej minuty otrzymasz raport, który przedstawi analizę Twojej witryny. Co więcej, dostaniesz również wskazówki, co zrobić, aby poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania Google i przyciągać do siebie większą liczbę użytkowników.

Gdy wprowadzisz konieczne usprawnienia na swojej witrynie, ponów audyt i sprawdź, czy działania przyniosły zamierzone efekty. Audyt strony to niezwykle przydatne narzędzie, które pozwala świadomie zarządzać swoją obecnością w sieci. Jeśli nie potrafisz wprowadzić zmian samodzielnie, skorzystaj z pomocy fachowców.

Jakie korzyści daje audyt strony?

Już wiesz, czym jest audyt SEO i jak go przeprowadzić. Teraz czas na przedstawienie korzyści, jakie niesie regularna analiza strony internetowej pod kątem pozycjonowania.

Dzięki profesjonalnemu audytowi SEO zyskujesz:

  • dobrze zoptymalizowaną stronę WWW pozbawioną błędów,
  • większy ruch na stronie, który przekłada się na liczbę klientów,
  • wyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • większą świadomość swojej pozycji na tle konkurencji.

Pamiętaj, jeśli czujesz, że nie masz czasu i wystarczającej wiedzy o SEO, w pozycjonowaniu pomoże Ci agencja interaktywna. Specjaliści zadbają o każdy z elementów Twojej strony: od optymalizacji treści, przez optymalizację techniczną, aż po Link Building i Content Marketing.

Działania SEO to złożony proces, który dla laików często bywa zbyt skomplikowany. Na szczęście nie musisz poświęcać czasu na naukę i ciągłą aktualizację wiedzy. Są zespoły, które zajmują się tym zawodowo i wiedzą, jakie zmiany wdrożyć, aby poprawić widoczność Twojej strony internetowej. Tak, abyś mógł osiągać cele, które sobie wyznaczyłeś.